Nevšečnosti v nosečnosti in po porodu

ZAKAJ PRIDE V OBDOBJU NOSEČNOSTI IN PO PORODU DO RAZMIKA TREBUŠNIH MIŠIC, BOLEČIN V KRIŽU, NE-ZADRŽEVANJA URINA IN PODOBNIH NEVŠEČNOSTI TER KAKO JIH PREPREČITI?

 

Kaj je značilno za gibanje oziroma vadbo v času nosečnosti in po porodu?

 

Vsekakor je na prvem mestu delovanje hormonov, ki  v času nosečnosti mehčajo nase telesno ogrodje z namenom razširiti medenični obroč za lažji porod. Prav tako so v poporodnem obdobju del procesa laktacije in navezovanja mame in dojenčka. To je seveda naraven in fiziološki proces, vendar lahko znatno vpliva na preoblikovanje ženskega telesa. To preoblikovanje, ki je bodisi strukturalno bodisi funkcionalno, se lahko izkaže kot nezaželeno (bolecine v krizu, medenicnem obrocu, med lopaticamu, v zapestjih, kot razmik trebušnih  ali kot inkontinenca ipd). Vsak naš gib (ali ‘ne-gib’) je povezan s tem, saj na naše telo delujejo sile težnosti 24 ur na dan. Ztao šteje vse, kar počnemo (gibanje na splošno, telovadba, negibanje, hoja, dvigovanje, vstajanje, sklanjanje, ležanje..). Kaj je bistvo vadbe v nosečnosti, si lahko preberete na povezavi.

 

Zakaj pride do teh neželenih pojavov? Nas je morda narava naredila z napako? Je žensko telo sploh ustvarjeno za rojevanje?

 

Za odgovor na zastavljena vprašanja moramo pogledati malo širše. Širše v smislu izven naše kulture in našega načina življenja. Za trenutek se z mislimi preselimo v Afriko, v Burkina faso. Življenje tamkajšnjih žensk predstavlja rojevanje otrok in skrb za družino, ki zahteva veliko nošenja bremen na lastnem telesu (predvsem glavi) vključno z lastnimi otroki. Vsekakor ne gre toliko za to, kaj nosijo, kot za to česa ‘ne nosijo’ v svojem okolju oziroma življenju.

 

 

Na svojem telesu ne nosijo ali bolje rečeno njihovega telesa skozi leta ne oblikujejo čevlji, stoli, avtomobili, wc-ji, premalo gibanja ali napačno gibanje, delo za računalnikom, telefonom, asimetrično gibanje (npr nošenje torbice vedno na isti rami, vožnja avtomobila z isto nogo na plinu..), padci na trtico (kot posledica določenih športnih udejstvovanj) ..ipd.

 

Tudi ni pomembno kaj in koliko nosiji, ampak kako nosijo. Drža teh žensk je ne glede na velike količine bremen, ki jih tekom življenja prenašajo s svojim telesom pokončna, vzravnana in zdrava. Ne zgleda, da bi se krivine hrbtenice zaradi tega poglobile - kot je opaziti v našem svetu. Nekatere raziskave so pokazale, da je bistvena razlika v tem, da uporabljajo hrbtne mišice (vzravnalke hrbtenice) v ekscentričnem in izometričnem vzorcu - torej tako, da mišica generira moč medtem ko se podaljšuje oz ohranja nespremenjeno dolžino, ne pa se skrajšuje (koncentrični vzorec), kar je tipično za našo držo. Tak način omogoča, da nosijo veliko večja bremena, kot si jih sodobna ženska sploh lahko predstavlja in pri tem oblikujejo lepo, ravno držo brez bolečin in obrab. Ta način nošenja (dojenčkov) učim tudi v poporodnem programu Poporodni preporod. Pomnimo, prebivalci Burkine faso imajo prve degenerativne spremembe hrbtenice šele po 65. letu, mi pa že po 30. ali še prej.

 

Če mislite, da gre tu za posebne veščine, ki se jih te ženske priučijo v svoji kulturi, se motite. (VIDEO)Gre za popolnoma naraven fiziološki način gibanja, ki nam ga vsem ljudem narava podari že v zibelko. Dvomite? Potem preverite gibanje svojih malčkov. Vsak malček bo pravilno pobral predmet s tal (nikoli v predklonu z ukrivljeno hrbtenico v obliki črke C, ampak skozi globok počep), pravilno bo vstal s tal, dihal s prepono itd. Starši in okolje potem otroku odvzamemo te prvinske zmožnosti gibanja, ko jih posedemo na male stolčke, obujemo v upogljive čevlje, vozimo v ‘smart trike-ih’ ipd.

 

 

Torej, če povzamem… Niso krivi geni, ni kriva narava, povsem sami si oblikujemo naše telo skozi uporabo in takšno imamo potem na voljo v nosečnosti in po porodu, ko ga ‘prizadenejo’ še hormoni, sprememba težnosti, povečana telesna teža itd.

 

Kako se lahko temu izognemo?

 

Kaj lahko storimo, ko pride do tega?

 

Na srečo se naše telo konstantno (dnevno) prilagaja temu, kar počnemo.Zato nikoli ni prepozno za spremembe. Obdobje nosečnosti in po porodu lahko celo spremenimo sebi v prid, tako da izkoristimo večjo ‘prožnost’ telesa, da ga preoblikujemo na bolje. Spet se naučimo pravilno gibati, ponovno osvojimo pravilno stabilizacijo telesnega jedra in poskrbimo, da so naša miofascialna (mišice + fascije) vitalna, prekrvavljena, elastična in hidrirana. V ta namen sta vam lahko v pomoč programa CELOSTNA NOSEČNOST in POPORODNI PREPOROD, ki učita teh veščin korak za korakom (na povezavi najdete tudi brezplačne primere vaj). Oba programa bosta pustila pečat v vašem življenju. Pečat, ki vas bo spremljal do konca. Edine dobre rešitve so trajne rešitve. Še nobena dieta ni nikomur pomagala shujšat za vedno (ker potem bi obstajala samo ena). Ko dieta postane način življenja in ko jo osvojimo z glavo in srcem, potem je to dejansko rešitev.

 

 

Zapomnimo si, nobena bolečina ni samoumevna, niti v nosečnosti ali po porodu. V našem svetu je tako pogosta, da je postala ‘normalna’. Dokler ne izvemo, da bi lahko bilo drugače, tudi ne bo.

 

Alja Malis

Ustanoviteljica Vadbene klinike

mednarodno licencirana osebna trenerka, specialistka za pred in poporodno gibanje