KAKO PREŽIVETI ZADNJE TRIMESEČJE NOSEČNOSTI?

KAKO PREŽIVETI ZADNJE TRIMESEČJE NOSEČNOSTI?

Brez sprenevedanja in olepšav: deveti mesec nosečnosti je kakor vseh predhodnih 8 mesecev strnjenih v enega. Obdobje, ko vas vse zaliva kot ogromen val: pripravljeni ste, da se nosečnost zaključi, obenem pa ste nemirni zaradi vsega kar vas še čaka.

Drage nosečnice, ste utrujene od tega, da ste utrujene? In od ljudi, ki vas kar naprej sprašujejo kdaj imate rok? Neizbežno poslušate zgodbe o popadkih? Vsak mora dodati nekaj o tem ali je boljša izbira epiduralna analgezija ali kako dolgo trajajo bolečine,…

Zato so se strokovnjaki združili in na podlagi izkušenj in potreb nosečnic sestavili seznam stvari, ki jih lahko pričakujete v zadnjem trimesečju nosečnosti in kako jih preživeti.

Utrujenost

Izčrpanost sama je običajno največja nevšečnost v zadnjem mesecu nosečnosti. Ponoči pa se je vse težje tudi kvalitetno naspati.

Kaj pomaga: kamilični čaj. Ker je občutek izčrpanosti najmočnejši na koncu dneva, strokovnjaki svetujejo, da si pripravite lahko večerjo, ki vsebuje zdrava živila. Torej, ne jejte visoko kaloričnih in polnomastnih živil pred spanjem. Ena od mam priporoča spanje v gugalniku. » Najudobnejši položaj za spanje sem v devetem mesecu našla v pokončnem sedečem položaju. Pri spanju v ležečem položaju je dojenček pritiskal na diafragmo, zaradi česar sem težko dihala.« Dober nasvet je tudi da se izogibate vnosu tekočine po 20 uri in tako se boste izognile prepogostim nočnim obiskom stranišča.

Bolečine v križu

Bolečine v križu so skoraj neizogibne na koncu nosečnosti ( če jih seveda že niste začutili prej). V tem obdobju v trebuhu nosite 2,5 do 3,5 kilogramov težkega otroka in vaš center za ravnotežje se nagiba naprej.

Kaj pomaga: Ko sedite na kavču ali v postelji podložite kolena z vzglavniki. To vam bo pomagalo da se osvobodite določene napetosti v ledvenem predelu. Da bi se malo raztegnili, sedite z zadnjico ob zidu, stopala so zravnana in noge ravno iztegnjene naprej. Vdihnite kot da se pripravljate na premik, pri izdihu pa pritisnite hrbet ob zid in občutite vsako svoje vretence kako se dotakne stene. To bo zelo nežno aktiviralo delovanje trebuha. Še ena super vaja je raztezanje v loku iz poze 'mačka'. Postavite se na vse štiri, dlani so obrnjene v tla, kolena so v širini bokov, roke so pravokotno na tla pod vami, prsti na rokah močno razširjeni, saj s tem varujete zapestja. Globoko vdihnete in usločite hrbet, da je vaša trtica obrnjena proti stropu, glava nazaj, prsni koš je odprt. Z izdihom spodvihate trtico in usločite hrbet, glava je zadnja, ki sledi. Čutite, kako ustvarjate prostor med vretenci in jih hranite s krvjo, kisikom, ki je hrana za vaše telo. Po tej vaji bi se morali počutiti zares dobro in sproščeno. Nekateri zdravniki priporočajo homeopatski pristop. Priporoča se vtiranje tigrove masti ali analgetičnega balzama na boleča področja (dostopno v prodajalnah z zdravo prehrano). In, če vam sorodnice in prijateljice še niso povedale, ne dvigujte težkih predmetov in nosite čevlje z nizko peto.

Nelagodje v želodcu

Slaba prebava in zgaga nastaneta zaradi pritiska maternice na želodec. Ti simptomi običajno izginejo, ko se dojenček spusti v medenico, čeprav se potem poveča pritisk na vaš mehur - kar povzroča pogostejši obisk stranišča. Zaprtje se lahko pojavi zaradi pritiska maternice na debelo črevo, kar upočasni gibanje hrane skozi prebavni trakt.

Kaj pomaga: Jejte več manjših obrokov namesto dva ali tri obilnejše. Počakajte vsaj eno uro po obroku preden se odpravite spat. Pijte dosti vode in jejte hrano bogato z vlakninami.

Spremembe razpoloženja

Zahvaljujoč nihanju hormonov, boste in je pravilno, da ste čustveni, tako da, bodite dobre same do sebe in sprejmite spremembe razpoloženja ( in v kolikor vam partner ne verjame, mu predlagajte v branje ta članek). Greste čez velike spremembe v vašem življenju in za prilagoditev tem spremembam je potreben čas. Vredu je biti vzburjen, prestrašen, razburjen ali pretiravati v majhnih stvareh.

Kaj pomaga: preprosto sprejmite, da je to normalen del nosečnosti. Delajte tisto kar lahko, počivajte. Mnoge ženske mislijo, da jim hišna opravila, kot so čiščenje, dekoracija doma, pletenje, odvračajo pozornost in misli od bolečine. Da bi zmanjšali zaskrbljenost in strah pred bolečino in popadki, je priporočljivo da berete knjige o tem kaj lahko pričakujete. Prijavite se v šolo za starše. Predavateljice so običajno diplomirane babice in medicinske sestre, ki imajo veliko izkušenj z nosečniškimi tegobami,  s katerimi se lahko osebno pogovorite o vaših strahovih. Lahko si poiščete tudi doulo- porodno spremljevalko.

Otekanje nog

Manjša oteklina gležnjev je normalen pojav, dolgo stanje na nogah pa otekanje le poslabšuje.

Kaj pomaga: ležanje najmanj 30 do 60 minut in počivanje na levi strani je najboljša rešitev. Ležanje na levi strani se običajno priporoča, ker povečuje pretok krvi do srca, s čimer se povečuje tudi dotok krvi do otroka. Lahko tudi dvignete eno nogo kolikor je to mogoče- idealno bi bil položaj z vzglavnikom med nogami. Pijte dosti vode ( zaradi izločanja soli iz vašega telesa) in s prehrano vnašajte manj soli.

Oteženo dihanje

Še en razlog zaradi katerega se počutite tako utrujeni- potrebujete več energije za dihanje! Oteženo dihanje v devetem mesecu je pogost vzrok razširjene maternice, ki pritiska na diafragmo in iztiska zrak iz pljuč, kot tudi fizični napor ob nošenju teže otroka.

Kaj pomaga: v budnem stanju poskušajte sedeti vzravnano, spite pa z glavo podloženo z dvema vzglavnikoma. Občutek oteženega dihanja izgine, ko se otrok spusti v porodni kanal, približno dva do tri tedne pred porodom. Tako ostane več prostora za diafragmo.

 

Vir: www.bebologija.rs

 

Želite izvedeti več o shranjevanju matičnih celic iz popkovnične krvi in tkiva?

Kliknite na spodnje povezave:

Kaj so matične celice – KLIKNITE TUKAJ

Zakaj shraniti matične celice –  KLIKNITE TUKAJ

Zakaj izbrati Izvorno celico in Vita 34  – KLIKNITE TUKAJ

 

POSEBNA PONUDBA V MESECU OKTOBRU

Izvorna celica vam vsem, ki se oktobra odločite za shranjevanje tega zaklada iz popkovnice podarja poseben popust:

- 300 € na vse pakete KLASIK (shranjevanje popkovnične krvi)

- 200 € na vse pakete PREMIUM (shranjevanje popkovnične krvi in tkiva)

 

Ugodnosti

Ponujamo Vam možnost izbire med dobami hrambe 20, 30, 40 ali 50 let, z možnostjo odplačevanja na 3, 6, 12 in 24 enakih mesečnih obrokov brez obresti z identičnim prvim obrokom 300 € oz. 600 € za dvojčke.

 

Uporabne povezave:

Cenik –  KLIKNITE TUKAJ

Ogled laboratorija podjetja Vita 34 – KLIKNITE TUKAJ

Oblikujte si svoj paket - KLIKNITE TUKAJ

Oglejte si video: In kako vse skupaj poteka? - KLIKNITE TUKAJ

 

Ne spreglejte: Genske preventivne preiskave – KLIKNITE TUKAJ

 

Za dodatne informacije, vprašanja in naročilo storitve smo vam na voljo – TUKAJ